
Luxusní
doutníky značky Gurkha jsou ve světě doutníků něco jako Rolls Royce v automobilovém světě. Unikátní design každé sady je líbivý pro oko, vyjímečná chuť potěší zase ústa každého kuřáka. Tyto doutníky se vyrábějí v limitované světové sérii. Obsahují nejkvalitnější tabák z 20 zemí světa, který zraje minimálně 5 let, u některých typů doutníků se doba zrání může blížit až 20 rokům. Kombinace takto vyzrálých tabáků zajišťuje těmto doutníkům lahodnou a velmi jemnou chuť. Za zmínku stojí, že doutníky značky Gurkha se dováží z Hondurasu a mnozí experti a
znalci je považují za jedny z nejlepších na světě.
Původ doutníků Gurkha
Za zmínku stojí i to, že název značky vznikl v Nepálu – od gurkhských válečníků, kteří bojovali za svou nezávislost. Dá se tedy říci, že tyto doutníky mají téměř stoletou tradici. Legenda praví, že v dobách britské nadvlády v Indii si britští vojáci vyráběli své vlastní doutníky a po skončení této nadvlády byly takto pojmenované doutníky nadále vyráběny v provincii Goa – což je letovisko v jižní Indii.
Moderní dějiny
Značku, jak ji známe dnes, založil v r. 1989 Ind Kaizad Hansotia, zabývající se výrobou luxusních předmětů, zvláště hodinek. Když trávil dovolenou v Goa, seznámil se s mužem, který vyráběl a prodával doutníky se specifickou chutí a způsobem balení. Jednalo se o tradiční doutníky gurkhas. Hansotia zaujaly natolik, že od muže dílničku i jméno koupil s velkolepým plánem tyto doutníky v elegantních boxech používat jako dary pro vážené zákazníky své hodinářské firmy.
Takto se dostala jedna z dárkových krabic k Hansotiovu příteli, obchodníkovi s koloniálním zbožím. Doutníky ho natolik nadchly, že si jich okamžitě vyžádal více s plánem je prodávat. Té myšlenky se však chopil i Hansotia, který výrobu svěřil tehdy již velmi silnému hráči na poli doutníků – Charlie Tora novi.
Značka Gurkha se proslavila v první řadě díky svým do detailu zpracovaných a stěží napodobitelným boxům. Sám Hansotia vždy tvrdil, že vyrábí spíše součást krásného nábytku, v němž jsou uloženy doutníky.
Luxusní doutníky Gurkha
Na počátku devadesátých let přišel Hansotia s nápadem, luhovat (aromatizovat) tabák na výrobu doutníku v kvalitním koňaku. Takto aromatizované
doutníky se dobře prodávaly i přes – na tehdejší poměry – vysokou cenu 12 dolarů za kus. Na mnohem vyšší level se však dostal v roce 1996, kdy sáhl po koňaku značky Luis XIII a zkombinoval jej s 18ti letým tabákem. Vznikla tak řada
His Majesty Reserve, která představuje s cenou 550.500 kč za box 20 ks. nejdražší
doutníky na světě. Je to až k nevíře, ale nachází si kupce a prodává se stále.